بهترین ایده جهت کاهش کمر درد در زمان خواب

آیا انتخاب تشک مناسب بر روی کاهش درد کمر اثرگذار است؟

طبق اطلاعات، از هر ۱۰ نفر ۸ نفر در طول زندگی و در نقاط مختلف کمر خود، احساس درد را تجربه می‌کنند. کمر درد حالت‌های مختلفی داشته و در بالاترین درجه سبب ناتوانی شخص خواهد شد. همانطور که بارها در مقالات مختلف اشاره شده است، انسان‌ها تقریبا یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می‌کنند و بدین خاطر انتخاب یک تشک مناسب می‌تواند در بهبود و یا افزایش کمر درد شخص تاثیرگذار باشد. از این رو بسیاری از افراد که دارای کمر درد هستند. ابتدا به دنبال تشکی مناسب خواهند بود.

مطالعات علمی نشان می‌دهد که یک تشک مناسب با کاهش کمر درد شخص در زمان خواب، موجب افزایش کیفیت خواب او می‌شود. به طور کلی یک تشک مناسب، وزن شخص را در تمامی نقاط پخش کرده و از ستون فقرات به خوبی پشتیبانی می‌نماید.

به طور کلی در زمان جستجو برای انتخاب بهترین تشک، دو نکته اصلی را باید مد نظر قرار دهید. استحکام و مواد به کار رفته در ساخت تشک به عنوان دو نکته ضروری شناخته می‌شوند.

استحکام تشک و تاثیر آن بر درد کمر

برای سالیان طولانی بسیاری از پزشکان معتقد بودند که تشک‌های سفت و محکم برای کمر درد مفید است. اما در سال ۲۰۰۳ میلادی و با انجام تحقیقات پیشرفته‌تر، مشخص شد که این نوع تشک‌ها می‌توانند شرایط بیماری شخص را بدتر کنند.

محققان اسپانیایی با دعوت از ۳۱۳ نفر از کسانی که به کمر درد مزمن مبتلا بودند، میزان درد آنها را در یک آزمایش ۳۰ دقیقه‌ای مورد تست قرار دادند. در این آزمایش به ترتیب از تشک‌هایی با استحکام بالا و متوسط استفاده شد.

این آزمایش نشان داد که تشک‌هایی با استحکام متوسط بهترین گزینه برای افراد مبتلا به کمر درد هستند. به شکل جزئی‌تر ۸۲ درصد از افرادی که از تشک‌هایی با استحکام متوسط استفاده کردند. از کاهش کمر درد خود سخن گفتند. از طرفی تنها ۶۲ درصد از افراد استفاده کننده از تشک‌هایی با استحکام بالا از بهبود شرایط کمر درد خود خبر دادند.

به گفته کارشناسان، بهترین نوع تشک برای افراد مبتلا به کمر درد، تشک‌هایی با استحکام متوسط است. زیرا که این نوع تشک‌ها با انحنای طبیعی ستون فقرات سازگاری بیشتری داشته و به ستون فقرات کمک می‌کند که به شکل بهتری در حالت ارگونومیک خود قرار گیرد. در نتیجه فشار بر روی نقاط کلیدی بدن و سایر مفاصل کاهش می‌یابد.

مطالعاتی جداگانه نشان می‌دهند که تشک‌هایی با استحکام متوسط به ترتیب ۵۷.۲ درصد از درد کمر، ۶۰.۸ درصد از درد شانه و ۵۹.۱ درصد از سفتی کمر را کاهش داده و در نتیجه سبب افزایش کیفیت خواب به میزان ۶۰.۷ درصد خواهند شد.

خواب کافی یکی از مهم‌ترین و بزرگترین عواملی است که میزان فعالیت مثبت شما در طول روز را مشخص خواهد کرد.

ارتباط مواد سازنده تشک با دردهای کمر

مواد به کار رفته در ساخت تشک، دیگر نکته اساسی است که باید در هنگام خرید تشک مناسب به آن توجه داشته باشید. معمولا تشک‌های سنتی دارای ساختاری سفت و محکم بوده و در داخل آن از فنرهای فلزی استفاده شده است. از طرفی ساختار این فنرها از توزیع یکنواخت وزن شخص در تمامی نقاط تشک جلوگیری کرده و این موضوع سبب افزایش فشار به نقاط کلیدی بدن فرد خواهد شد.

همچنین فنرهای پیش‌رو با گذشت زمان سفت‌تر و یا شل شده و همانند گذشته از کمر و نخاع فرد پشتیبانی نمی‌کنند.

به طور کلی، تشک‌های سنتی و فنرهای فلزی آن سبب خارج شدن ستون فقرات از حالت عادی شده و موجب ایجاد کمر درد در افراد می‌شود. به علاوه از دیگر بیماری‌هایی که در صورت عدم پشتیبانی مناسب از کمر می‌تواند در شخص رویت شود می‌توان به استئوآرتریت، تنگی ستون فقرات، دژنراتیو دیسک و فتق دیسک اشاره نمود.

تشک و کمر درد
تشک مناسب و حفظ ساختار بدن در خواب

تشک مناسب برای افراد مبتلا به کمر درد

تشک‌هایی که از فوم حافظه­‌دار (مموری فوم) ساخته شده‌اند بهترین گزینه برای افراد مبتلا به کمر درد هستند. فوم حافظه‌دار با توجه به بدن و وزن شخص تغییر حالت داده و به خوبی از کمر و ستون فقرات پشتیبانی می‌کند. به علاوه فوم حافظه‌دار با توزیع یکنواخت وزن شخص در تمامی نقاط تشک از وارد شدن فشار به قسمت‌های کلیدی بدن جلوگیری می‌نماید.

فوم‌های حافظه‌دار با گذشت زمان تضعیف نشده و کارایی خود را از دست نخواهد داد. بدین منظور می‌توان از تشک‌های آن به صورت طولانی مدت استفاده نمود.

مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از تشک‌های دارای فوم در مقایسه با تشک‌های بهاری سبب کاهش قطع فرآیند خواب می‌شوند.

مطالعات فوق به ویژه برای کسانی که به کمر درد مبتلا هستند. بسیار مهم است. زیرا که افراد مبتلا به کمر درد در مقایسه با افراد سالم، خواب و آرامش کمتری را تجربه می‌کنند.

به طور کلی، استفاده از تشک‌های نامناسب سبب افزایش درد در زمان خواب شده و در نتیجه موجب اختلال در خواب و کیفیت آن می‌شود. این در حالی است که استفاده از تشک مناسب، با فرآهم کردن خوابی عمیق به استراحت بدن کمک کرده و در بهبود شرایط بیماری فرد تاثیرگذار خواهند بود.

خوشحال می‌شویم نظر شما را بدانیم

نوشتن دیدگاه

تشک زست
Logo
Register New Account
مقایسه محصولات
  • Total (0)
مقایسه