انتخاب تشک مناسب

سبک خوابتان را بشناسید و تشک متناسب با عادت خواب خود را بشناسید.

برای انتخاب تشک مناسب، خوب و ایده‌آل اول از همه باید اطلاعات کافی در مورد انواع مختلف تشک‌ها بدست بیاوریم. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم تا نکاتی در مورد انتخاب یک تشک مناسب را برایتان بازگو کنیم.

با ما همراه باشید.

تشک فنری، تشک طبی و تشک تخت خواب‌های قابل تنظیم از رایج‌ترین انواع بسترهای خواب هستند. در حالت کلی هیچ یک از این سه نوع بر دیگری برتری خاصی ندارند، اما تشک طبی دارای  طرفداران بیشتری در بین مردم هستند و همچنین سهم فروش بیشتری نسبت به دیگر انواع تشک در فروشگاه‌های آنلاین دارند. فارغ از انتخاب تشک بر اساس نوع آن، فاکتورهای دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. علاوه بر تعیین کننده بودن عادت خواب شما و مذاکره با همسرتان (همبستر) بر سر انتخاب یک تشک خاص، عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که بر تصمیم گیری شما اثر گذار بوده و ضامن راحتی خواب شما خواهد بود. در این مطلب سعی داریم با بیان مهمترین معیارهای انتخاب تشک خواب، شما را در انتخاب مناسب‌ترین و راحت‌ترین محصول یاری دهیم.

اگر یک تشک بسیار منعطف نیاز دارید:

تشک‌های فنری آن چیزی هستند که به دنبال آن هستید. تشک‌هایی با فنرهای پیوسته که دارای عمر و ماندگاری بالایی هستند، اما برخی تشک‌هایی با فنرهای مجزا از یکدیگر هستند، انتقال تکان‌ها را از یک سویی تشک به سوی دیگر را کاهش می‌دهند.

اگر به یک محصول محکم‌تر یا سفت‌تر نیاز دارید:

فوم‌های حالت پذیر (مموری فوم) یا تشک‌های لاتکس، حالت فنری کمتری دارند. برای تشخیص کیفیت، باید به چگالی محصول و قطر فوم که تعیین کننده میزان فرورفتن بدن در تشک هستند توجه کرد. تشک‌های جدیدی که به طور خاص مقبولیت بالایی در فروشگاه‌های آنلاین دارند، دارای لایه‌های سخت‌تری از فوم در زیر تشک برای داشتن سطحی کمتر انعطاف پذیر و لایه های سبکتر و خنک تر در بالای محصول برای راحتی بیشتر هستند.

 اگر به دنبال یک تشک با رویه مخملی هستید:

تشک‌های فنری به طور معمول دارای یک هسته از جنس فیبر، و فوم در لایه‌های بیرونی هستند که توسط یک لایه “لحاف مانند” احاطه شده‌اند . اما اگر خواهان تجربه یک حس (Uber-plush) هستید، به دنبال تشک‌هایی با بالشت سرخود نروید، چون به مرور زمان بالشت بر اثر فشار وارده سر به آن، خاصیت خود را از دست می‌دهد. در اغلب اوقات بهترین انتخاب، یک تشک سفت‌تر، با رویه لحافی با کیفیت و سپس پوشاندن آن با یک تشک نازک قابل تعویض است.

اگر به دنبال تغییر مدل تشک خود و تجربه یک حس کاملا جدید هستید:

می‌توانید با انتخاب یک تشک بادی با قابلیت تنظیم دستی حجم باد، به این خواسته دست یابید. انتخاب دو تشک مجزای هم سطح می‌تواند این انتخاب را در اختیار شما و همسرتان (همبسترتان) قرار دهد که از تشک دلخواه شخصی خود استفاده کنید. همچنین نوع دیگری از تشک فوم با دو رویه‌ی سفت و نرم وجود دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس نیاز خود، از سمت دلخواه استفاده کنید. همچنین تشک‌های فوم با لایه میانی فنری، و تشک‌هایی با یک رویه فوم و  رویه دیگر فنری نیز می‌توانند دایره انتخاب شما را گسترده تر کنند.

اگر عادت دارید که به پهلو بخوابید:

در این صورت یک تشک که وزن بدن شما را به خوبی تحمل کند و با فرم بدن شما به خوبی تطبیق پیدا کند می‌تواند بهترین تجربه خواب را فراهم کند، انتخاب مناسبی خواهد بود. تشک‌های فنری نسبت به تشک‌های فوم دارای قابلیت تطبیق بیشتری با فرم بدن هستند، و همچنین یک تشک فوم نرم یا تشکی با قابلیت تحمل فشار بیشتر در اطراف شانه یا کمر نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی با عادت به بغل خوابیدن باشد.

اگر عادت به خوابیدن بر روی شکم دارید:

شاید  آخرین چیزی (نا مناسبترین انتخاب) که یک فرد با این عادت خواب به آن نیاز داشته باشد، یک تشک فوم حافظه دار است، چون کمترین راحتی را برای افراد با این عادت خواب فراهم میکند. به جای آن، با خرید یک تشک فوم سخت، بالاترین راحتی را تجربه کنید. در این حالت، انتخاب یک تشک فوم سخت، تشکی فنری با ارتجاع پایین و یا یک تشک بادی را در نظر داشته باشید.

اگر عادت خوابیدن به پشت دارید:

شما به یک محصول با ترکیبی از تمامی ویژگی های ذکر شده نیاز خواهید داشت – سطحی که بالاترین مقاومت را داشته باشد، اما آنچنان باشد که انحنای طبیعی ستون فقرات شما را در یک راستای مناسب و درست حفظ کند. هر کدام از این سه نوع تشک میتواند برای شما مناسب باشد، اما بایست بر اساس تجربه، به مناسبترین محصول دست یابید.

اگر همسر شما عادت به چرخیدن و غلت زدن در هنگام خواب داشته باشد:

یک تشک فنری با فنرهای مجزا، تشکی با فوم حافظه دار و یا یک تشک دو تکه بادی را در نظر داشته باشید. تشک های نیمه سخت نیز قابلیت عدم انتقال تکانه را دارند. به خاطر داشته باشید که این مدل از تشک، همانطور که در مقابل انتقال تکان‌ها بسیار مقاوم هستند، قطعا راحتی کمتری برای یک فرد خسته و نیازمند به بستری نرم را فراهم می‌کنند.

تشک مناسب زوج‌ها
تشک مناسب برای زوج‌ها

اگر سلیقه خواب شما و همسرتان به هیچ وجه شبیه هم نیستند:

تشک‌های بادی دو تکه می‌توانند انتخاب خوبی باشند. یا اینکه هر یک از شما با انتخاب یک تشک دلخواه خود به تفاهمی عالی برسید.

اگر به دنبال تشکی خنک هستید:

برخی تولید کنندگان ادعا می‌کنند که با ترکیب و ترتیب‌دهی  لایه‌هایی ازجنس فوم، به ایجاد این قابلیت دست یافته‌اند که از حبس شدن گرمای بدن شما در تشک جلوگیری کنند و بستری خنک برای خوابی آسوده داشته باشید. گفته شده که محصولات تولید شده از فوم یا لاتکس، مخصوصا زمانی که بسیار نرم باشند و سطح تماس بدن با تشک در اثر فرو رفتن در آن بالا برود، گرمای بدن را در خود نگه می‌دارد. تکنولوژی‌های جدید بر این مشکل فائق آمده‌اند و شما می‌توانید با انتخاب لایه‌های بالایی خاص که جریان هوا را بهبود بخشیده و گرما را منتقل کرده و محبوس نمی‌کنند، به این خواسته دست پیدا کنید.

اگر دارای آلرژی هستید:

فوم و لاتکس هر دو دارای قابلیت ضد میکروب (آنتی میکروبیال) هستند و گرد و غبار را جذب نکرده و از ایجاد و نفوذ کنه و کپک و میکروب در تشک جلوگیری می‌کند. اگر ترجیح اصلی شما انتخاب یک محصول فنری و یا تشکی با لایه درونی فیبر و لایه‌های بیرونی فوم با قابلیت گردش هوای بالا در داخل آن هستید، بایست تشک دلخواه خود را در پوششی ضد آلرژی بپوشانید که از عوامل تحریک کننده و آلرژی زا در امان باشید.

اگر کمر درد دارید:

تشک‌های مموری فوم یا لاتکس و یا تشک‌هایی با ترکیبی از این دو جنس برای شما مناسب است، به این علت که به بدن شما چسبیده و از فرم گیری اشتباه بدن جلوگیری می‌کنند.

اگر دغدغه استفاده از مواد شیمیایی دارید:

استفاده از تشک‌هایی با استانداردهای خاص می‌تواند چاره ساز باشد. (در این مطلب به یک سری برند اشاره شده که قطعا خریدار ایرانی به آن دسترسی نداشته و در نتیجه موضوعیت نخواهد داشت)

اگر در مورد آنچه اولویت شماست ایده خاصی ندارید ( یا به بیان دیگر، اگر مطالب بالا راهگشا نبود):

برخی از تولیدکنندگان پیشرو، به تولید نوعی از تشک‌های دورگه می‌پردازند که حس شناور بودن در  یک تشک فنری را با قابلیت عدم انتقال تکان‌ها تشک‌های فوم حافظه دار، ترکیب کرده‌اند. این محصولات از جمله بهترین تشک‌های تولید شده تا بحال هستند، که می‌تواند بسیاری از اختلافات بر سر انتخاب محصولی مناسب را برای زوج‌ها از بین برده و افراد با عادات خواب متفاوت را خشنود سازد.

خرید تشک مناسب
خوابی آرام و شیرین با تشک مناسب

چگونه و چه زمانی تشک خود را تعویض کنیم؟

همیشه شرایط بازگشت محصول را بررسی کنید.ممکن است در صورت بازگشت محصول خریداری شده از یک فروشگاه، با مقداری کاهش ارزش محصول ( هزینه استرداد) مواجه شوید، اما فروشندگان آنلاین معمولا به این صورت عمل می‌کنند که تشک مرجوعی را به یک خیریه محلی واگذار کرده و هزینه پرداختی شما را نیز به صورت کامل باز می گردانند. مطمئن شوید که فروشنده(تولید کننده) این حق را برای شما قائل است که بدون وجود هیچگونه هزینه استرداد، تشک را به مدت یک ماه آزمایش کنید. این مزیت، به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید قبل از اینکه انتخاب خود را انجام دهید، به صورت کامل تشک را تست کنید.

گارانتی طولانی مدت تضمین طول عمر بالا نیست. حتما شرایط گارانتی را مطالعه کنید. اگر تشک به علت عدم استفاده از لایه محافظ تشک چرک شود، یا اینکه آن را بر یک سطح غیر استاندارد قرار دهید که باعث خرابی آن شود، ممکن است گارانتی محصول از بین برود.

تشک خواب معمولا عمری بین 5 تا 10 سال دارد. در نتیجه این شما هستید که بر اساس یک سری ترجیحات انتخاب می‌کنید که چه زمانی اقدام به خرید تشک جدید کنید. آیا خسته و کوفته از خواب بیدار می‌شوید؟ آیا تشک شما بسیار نرم و ناراحت است؟ آیا تجربه‌ی بهتری روی تشک آخرین هتلی که رفته‌اید داشته‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، اکنون زمان خرید یک تشک جدید و مناسب‌تر است. فراموش نکنید که برای محافظت از تشک جدید خود در مقابل عوامل آلرژی زا، گرد و خاک و آلودگی و باقی مخاطراتی که باعث کاهش کیفیت محصول مورد استفاده شما خواهد شد، از محافظ تشک استفاده کنید.

خوشحال می‌شویم نظر شما را بدانیم

نوشتن دیدگاه

تشک زست
Logo
Register New Account
مقایسه محصولات
  • Total (0)
مقایسه