ایده‌هایی برای اتاق خواب مهمان

اگر خانه بزرگی دارید و همیشه میزبان مهمانانی هستید پس بهتر است یک اتاق خواب مهمان نیز آماده کنید.

یکی از جذابیت‌های خانه داشتن در این است که با خانواده و دوستان خود رفت و آمد کنیم و از باهم بودن لذت ببریم. اگر شما در منزل خود اتاق خواب اضافه دارید، می‌توانید آن را به یک اتاق مهمان تبدیل کنید.

اتاق خواب مهمان باعث می‌شود، دوستان و خانواده شما در زمان اقامت در منزلتان راحت‌تر باشند و فضای مستقلی در اختیار داشته باشند. اتاق خواب میهمان باید فضایی آرام داشته باشد تا مهمانان شما بتوانند به راحتی استراحت کنند.

در این مقاله ما  چندین راهکار متنوع برای داشتن یک اتاق خواب مهمان عالی را گردآوری کرده‌ایم. این روش‌ها قطعا به شما کمک خواهد کرد اتاق مهمان رویایی خود را بسازید.

1- ست روتختی بخرید.

ملحفه و روتختی، بخش مهم و تاثیرگذاری در اتاق خواب است. پیشنهاد ما این است که سرویس روتختی ساده و کلاسیک انتخاب کنید. رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب هستند. دقت کنید جنس ملحفه‌ها نیز باید طبیعی، نرم و در عین حال قابل تنفس باشد.

۲- از بالش و کوسن تزئینی استفاده کنید.

از آنجا که برای تخت اتاق خواب، روتختی کلاسیک انتخاب کرده‌اید، اضافه کردن چند بالش یا کوسن تزئینی با طرح‌های رنگ و لعابدار می‌تواند فضای اتاق را شاد و دلپذیر کند.

تخت خواب مدرن

۳- برای اتاق خواب مهمان تخت خواب مدرن بخرید.

برای اتاق خواب مهمان خود، حتما از تخت خواب‌های مدرن و هتلی استفاده کنید. چرا که این مدل تخت‌ها سبک، زیبا، متنوع، باودام و شیک هستند. به علاوه، به علت داشتن روکش پارچه‌ای، می‌توانید رنگ تخت خواب را به راحتی با دکور اتاق، هماهنگ کنید.

۴- پاتختی را فراموش نکنید.

استفاده از یک میز پاتختی هماهنگ با فریم تخت، علاوه بر زیباتر کردن محیط، باعث رفاه و آسایش مهمان شماست. چرا که پاتختی می‌تواند محلی باشد که مهمان آب، گوشی موبایل یا وسایلش را روی آن قرار دهد و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد.

۵- برای اتاق خواب مهمان چراغ خواب بگیرید.

داشتن یک چراغ خواب با نور مناسب می‌تواند بسیار مفید باشد. از خریدن چراغ خواب‌های پر نور پرهیز کنید. نور چراغ خواب نباید باعث بیدار ماندن میهمان شود. در واقع چراغی را انتخاب کنید که نور آن آرامش بخش باشد.

۶- پتوی مناسب بخرید.

انتخاب پتو نیاز به دقت بالایی دارد. سعی کنید پتو یا لحاف چهار فصل بگیرید تا در تمامی ایام سال قابل استفاده باشد.

گیاهان طبیعی

۷- گیاه طبیعی را از یاد نبرید.

گلدان‌های گیاهان سبز همواره زینت بخش اتاق خواب بوده‌اند. علاوه بر آن، بسیاری از گیاهان دارای خواصی از جمله تولید اکسیژن، کاهش استرس، آرامبخشی و فیلتر کردن هوا هستند.

اضافه کردن یک گلدان گل یا گیاه طبیعی باعث گرم‌تر شدن فضای اتاق خواب خواهد شد.

۸- فرش خوشرنگ انتخاب کنید.

چنانچه برای دکور اتاق میهمان خود از روتختی با رنگ خنثی استفاده کرده‌اید و رنگ تخت خواب نیز روشن و خنثی است، سعی کنید یک فرش خوشرنگ یا رنگ تیره انتخاب کنید. همچنین سعی کنید رنگ آن را با یک یا چندین لوازم جانبی دکور اتاق هماهنگ کنید تا اتاق شما شیک تر شود.

۹- یک مبل یا صندلی به دکور اتاق اضافه کنید.

زمانی که دکور اتاق خواب را آماده می‌کنید، توجه داشته باشید یک صندلی یا مبل در اتاق قرار دهید تا جایی برای نشستن میهمان در اتاق وجود داشته باشد. اگر فضای اتاقتان کوچک است، می‌توانید از یک نیمکت کوچک استفاده کنید.

۱۰- تخت خواب دونفره انتخاب کنید.

دقت داشته باشید اگر تعداد مهمانان شما زیاد است یا در میان خانواده شما زوج وجود دارند، از تخت خواب دونفره یا دوطبقه استفاده کنید تا از فضای خود بهتر استفاده نمایید.

آینه در اتاق خواب مهمان

۱۱- آینه را فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید حتما یک آینه قدی در اتاق مهمان خود قرار دهید. استفاده از آینه قدی در اتاق علاوه بر اینکه سبب رفاه حال میهمان شماست، باعث می‌شود فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. اگر دیواری برای آویختن آینه ندارید، می‌توانید آن را پشت درب اتاق آویزان نمایید.

۱۲- کمد و قفسه را در نظر بگیرید.

مهمانان شما حتما مسافتی را برای دیدار شما طی کرده‌اند و برای مدت اقامتشان وسایلی را با خود بهمراه آورده‌اند. سعی کنید اتاق آنها را طوری طراحی کنید که کمد و قفسه کافی برای قرار دادن لباس و لوازم شخصی داشته باشد. اگر فضای اتاق شما کوچک است می‌توانید تخت خواب‌های باکسدار یا کشودار را برای اتاق میهمان خود در نظر بگیرید.

۱۳- یک تِم ایجاد کنید.

اتاق خوابی که دارای یک تم مشخص باشد بسیار شیک خواهد بود. سعی کنید تم اتاق را طوری طراحی کنید که میهمانان شما واقعا حس کنند در تعطیلات هستند و از اقامت در اتاق خود لذت ببرند.

۱۴- یک اثر هنری به دیوار بیاویزید.

اضافه کردن یک تابلو نقاشی می‌تواند فضای اتاق شما را دوچندان زیباتر کند. انتخاب موضوع تابلو باید با توجه به دکور و فضای اتاق باشد.

۱۵- برای گذران زمان، سرگرمی را فراموش نکنید.

اطمینان حاصل کنید میهمان شما در صورت ماندن در اتاق خود بیکار و کسل نشود. می‌توانید تعدادی کتاب، مجله، بازی یا حتی یک تلویزیون برای اتاق میهمان خود تهیه کنید.

حوله و لوازم بهداشتی

۱۶- حوله و لوازم بهداشتی فراهم کنید.

در آخر دقت کنید حتما اتاق مهمانتان حوله تمیز، مسواک و لوازم بهداشتی داشته باشد. می‌توانید هر بار قبل از رسیدن مهمان این لوازم را فراهم کنید.

اگر میخواهید امکانات رفاهی مهمان خود را کامل کنید و میهمان خود را تحت تاثیر قرار دهید، ایده‌های زیر نیز می‌توانند تاثیرگذار و کارآمد باشند:

  • قرار دادن شارژر گوشی موبایل در اتاق میهمان
  • تهیه چشم بند برای راحت تر خوابیدن میهمان
  • تعبیه کردن سیستم گرمایش و سرمایش در اتاق میهمان
  • استفاده از کاغذ دیواری برای زیبایی بیشتر اتاق

نحوه چیدمان اتاق خواب مهمان

اولین موضوعی که باید انتخاب کنید تم فضای اتاق مهمان است. باید انتخاب کنید که می‌خواهید اتاق مهمان هماهنگ با دکور منزل چیدمان شود و یا تم مخصوص به خود را داشته باشد.

زمانی که تم اتاق خواب مهمان را انتخاب کردید باید وسایل اتاق مانند کمد، تخت خواب، پاتختی، مبل، آینه و… را مطابق با آن انتخاب کنید و در اتاق با چیدمان مورد نظرتان قرار دهید.

دقت کنید تخت خواب مهمانتان باید بسیار راحت و تمیز باشد.

از نکات بالا برای انتخاب لوازم اتاق خواب مهمان کمک بگیرید.

خوشحال می‌شویم نظر شما را بدانیم

نوشتن دیدگاه

تشک زست
Logo
Register New Account
مقایسه محصولات
  • Total (0)
مقایسه