7 نکته مهم که در خرید تشک باید بدانیم

این یک راهنمای خرید تشک برای شما خواهد بود تا مدلی مناسب از تشک را تهیه نمایید.

خرید تشک جدید قطعا فرآیندی هیجان انگیز است. برای خرید تشک با قیمتی مناسب ابتدا باید فروشگاهی معتبر و ایده‌آل را انتخاب کنید که با وجود تعداد بالای آنها و اضافه شدن فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین، چندان کار ساده‌ای نیست. سپس باید از میان هزاران نوع تشک، گزینه‌ای را انتخاب کنید که نیازهای شما را برطرف سازد. اما برای انتخاب و پیدا کردن بهترین مدل با توجه به نیازهایتان، یک راهنمای خرید تشک بسیار مفید خواهد بود تا با رعایت نکات ذکر شده در راهنمای خرید، شما خریدی مطمئن و خوب پیش رو داشته باشید.

مد نظر قرار دادن نکات موجود در راهنمای خرید تشک، بسیار اهمیت دارد زیرا انسان تقریبا یک سوم از عمر خود را صرف خوابیدن می‌کند و اگر انتخاب مناسبی نداشته باشید. به طور حتم یک سوم از عمرتان به خوبی سپری نخواهد شد.

پیش از انتخاب تشک و اقدام به خرید آن، ابتدا به 7 سوال زیر پاسخ دهید.

1- سایز تشکی که می‌خواهم، باید چقدر باشد؟

سایز تشک اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. ابعاد اتاق را در هنگام خرید مدنظر قرار دهید. زیرا که خرید تشکی با ابعاد بزرگ برای یک اتاق نسبتا کوچک به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیست. از طرفی قد شما نیز در انتخاب تشک بسیار مهم است. تشکی را خریداری کنید که در هنگام خواب زیر پاهایتان خالی نباشد. همچنین در صورت نیاز به یک تشک دونفره، پهنای آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سایزهای مختلف تشک

در ادامه ابعاد استاندارد انواع تشک را شرح می‌دهیم:

  • تشک تک ­نفره: ۲۰۰ * ۹۰ سانتی‌متر
  • تشک تک ­نفره بلند: ۲۰۰ * ۱۲۰ سانتی‌متر
  • تشک دوبل/کامل: ۲۰۰ * ۱۴۰ سانتی‌متر
  • تشک کوئین: ۲۰۰ * ۱۶۰ سانتی‌متر
  • تشک کینگ: ۲۰۰ * ۱۸۰ سانتی‌متر
  • تشک کالیفرنیا کینگ: ۲۰۰ * ۲۰۰ سانتی‌متر

2- میزان نرمی و سفتی تشک چقدر باید باشد؟

مهم‌ترین نکته در زمان خرید تشک، میزان نرمی و سفتی آن است. آیا به یک تشک کاملا نرم و یا سفت نیاز دارید؟ و یا تشکی ما بین این دو حالت را می‌پسندید؟ مهم نیست ک تشکی که می‌خرید گران است و یا بهترین الیاف در ساخت آن به کار رفته است. اگر میزان نرمی و یا سفتی آن مطابق میل شما نباشد. قطعا خوابی آسوده نخواهید داشت.

در چارچوب این سوال، علاوه بر مقدار نرمی و سفتی تشک باید به نوع آن نیز توجه کنید. تشک‌های مموری فوم، فوم تزریق ژل، لاتکس، اینتراستینگ، هیبریدی، کویل، قابل تنظیم و همراه با بالش از انواع تشک‌های بازار هستند.

3- چه چیزی از تشک فعلی­تان خوشایند شما نیست؟

قطعا مواردی در تشک فعلی شما وجود دارد که خوشایندتان نیست و بدین خاطر به دنبال خرید یک تشک جدید هستید تا بتوانید این موارد را حذف کرده و خواب بهتری را تجربه نمایید. از این رو این موارد را یادداشت کرده و در هنگام مراجعه به فروشگاه برای خرید تشک جدید، آنها را به فروشنده نشان دهید تا تشکی را به شما پیشنهاد کند که موارد ذکر شده در آن وجود نداشته باشد.

4- چه چیزی از تشک فعلی­تان را دوست دارید؟

به طور حتم تشک فعلی شما با وجود نواقصی، دارای ویژگی‌های مثبتی است که باعث شده شما از آن به مدت طولانی استفاده نمایید. حال می‌خواهید که تشک جدیدتان در کنار حذف خصوصیات منفی تشک فعلی، خصوصیات مثبت آن را نیز حفظ نماید. این خصوصیات مثبت را نیز همانند موارد منفی ثبت کرده و در هنگام خرید آنها را مدنظر قرار دهید.

5- آیا شخص دیگری نیز همراه با شما روی تشک استراحت می‌کند؟

پاسخ روشن به این سوال تا حد زیادی بر روی انتخاب نهایی شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر گاها فرد دیگری از افراد خانه همراه با شما بر روی تشک­تان استراحت می‌کند، انتخاب تشک قابل تنظیم و یا تشک‌های دوبل/فول می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. اما در صورت استفاده مداوم دو نفر از یک تشک جهت استراحت، تشک‌هایی با ابعاد ایده‌آل برای دو نفر بهترین انتخاب خواهد بود.

خوابی آرام و آسوده با خرید تشک مناسب

6- میزان بودجه­‌تان جهت خرید تشک چقدر است؟

همه ما دوست داریم بر روی بهترین تشک همراه با ویژگی‌های متنوع استراحت کنیم اما معمولا قیمت این نوع از تشک‌ها بسیار بالا بوده و تقریبا خارج از توان مالی ما است. از این رو پیش از هرگونه اقدام جهت خرید تشک جدید، ابتدا کف و سقف بودجه خود را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید تشک نمایید.

البته انتخاب تشکی ایده‌آل که قیمت آن کمی بیشتر از بودجه شما است. قطعا در طولانی مدت به سود شما خواهد بود.

7- آیا تشکی که خریداری کرده‌اید دارای ضمانت‌نامه است؟

حتی اگر در زمان خرید تشک بسیار دقت کرده و تمامی نکته‌ها را رعایت کرده باشید. باز هم ممکن است که انتخاب مناسبی نداشته باشید و تشک خریداری شده باب میلتان نباشد. از این رو بهتر است در زمان خرید تشک به مواردی مانند سابقه برخورد فروشگاه با مشتریان و ضمانت‌نامه تشک توجه کنید.

این راهنمای خرید تشک و توجه به 7 نکته ذکر شده در آن، می‌تواند کمک کند تا شما انتظارات خود از یک تشک خوب و راحت را بدانید و متناسب با آن نیازها، به دنبال مدل مناسب باشید. کارشناسان زست به شما پیشنهاد می‌کنند پیش از خرید تشک حتی خرید به صورت اینترنتی، به نمایندگی برند انتخابی خود مراجعه نمایید و با خوابیدن بر روی تشک از راحتی مورد انتظار خود اطمینان حاصل کنید.

۱ دیدگاه
  1. سلام. یه سوال داشتم. تشک من بعد ۳ سال استفاده فرو رفته شده و سطحش ناهموار شده؟ بعد این مدت طبیعیه یا جنس تشک خوب نبوده؟

نوشتن دیدگاه

تشک زست
Logo
Register New Account
مقایسه محصولات
  • Total (0)
مقایسه