مزایا و معایب تشک مموری فوم

همه مدل‌های تشک مزایا و معایبی دارند که بهتر است قبل از خرید آنها را بدانیم.

فوم حافظه‌دار یا همان مموری فوم ابتدا در دهه 1960 میلادی و توسط شرکت ناسا به عنوان بالشتک در کلاه‌های ایمنی و صندلی‌ها مورد استفاده قرار گرفت اما در زمانی کوتاه و به دلیل خاصیت انطباق با وضعیت بدن در صنعت تولید تشک مموری فوم به محبوبیت بالایی دست یافت.

فوم حافظه‌دار قادر به کاهش فشارهای وارده به بدن است. اما تشک‌های مموری فوم نیز همانند سایر تشک‌­ها نیز دارای مزایا و معایبی است که در هنگام خرید تشک باید به آنها توجه نمود.

مزایای تشک مموری فوم

  • خاصیت انطباقی این نوع تشک از وارد شدن فشار به بدن جلوگیری کرده و گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که به پهلو می‌خوابند. همچنین این تشک‌ها را از آن جهت که پشتیبانی خوبی از ساختار بدن در زمان خواب دارند جزو تشک طبی دسته بندی کرده‌اند.
  • تشک مموری فوم نسبت به تشک‌های ارگانیک دارای قیمت پایین‌تری است اما در دراز مدت ممکن است که هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل کند.
  • مواد به کار رفته در این نوع تشک ضد حساسیت بوده و برای کسانی که مبتلا به حساسیت و یا مشکلات تنفسی هستند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • به دلیل ساختار خاص تشک مموری فوم، حرکت یک فرد بر روی آن سبب تکان خوردن فرد دیگر نشده و موجب اختلال در خواب او نخواهد شد.
  • تشک‌های مموری فوم دارای عمر طولانی بوده و با گذشت زمان عملکرد مطلوب خود را از دست نخواهند داد.

معایب تشک‌های مموری فوم

  • برخی از تشک‌های مموری فوم که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار نبوده پس از مدتی استفاده به حالت عادی برنگشته و بر روی آن چاله و شکاف‌هایی بزرگ پدیدار می‌شوند. در نتیجه این افتادگی‌ها عملکرد مطلوب تشک را از بین برده و سبب فشار به نقاط حساس بدن در زمان خواب خواهند شد. البته در محصولات برندهای معتبر که به روشی اصولی ساخت تشک را انجام می‌دهند این مشکل دیده نخواهد شد.
  • تشک‌های مموری فوم دارای وزن و ضخامت بالایی هستند.
  • تشک‌های مموری فوم گرما را ذخیره می‌کنند. از این رو استفاده از آنها در مناطق گرم توصیه نمی‌شود.
  • بوی ناشی از مواد به کار رفته در ساخت آن کاملا قابل شناسایی است. برخی از شرکت‌های تولید کننده راه‌حل مناسبی را برای این مشکل استفاده می‌کنند که بوی تشک احساس نخواهد شد.
انعطاف‌پذیری بالای تشک مموری فوم

دلیل ایجاد گرما در مموری فوم

فوم حافظه‌دار گرمای نقاط مختلف بدن شما را به دام انداخته و با استفاده از آن خود را با شرایط بدنی شما در هنگام خواب مطابقت می‌دهد اما شاید بزرگترین مزیت مموری فوم بزرگترین ضعف آن نیز باشد.

با به دام افتادن گرما و جلوگیری از خروج آن، بی‌شک خواب خنک و راحتی را تجربه نخواهید کرد. البته می‌توان از تشک‌های مموری فوم ژله‌ای بدین منظور استفاده نمود. زیرا که این نوع از تشک‌های مموری فوم به نسبت خواب خنک‌تری را در اختیار فرد قرار می‌دهند. اما طبق گفته­ بسیاری گرمای ناشی از این نوع تشک نیز همچنان اذیت کننده است.

به طور کلی برای رفع این مشکل بهتر است که از پوششی خنک بر روی تشک استفاده شود. اگر می‌خواهید خواب راحت و باکیفیتی داشته باشید، تشک‌های لاتکس طبیعی را انتخاب کنید. این نوع از تشک همانند تشک‌های مموری فوم گرما را حفظ نکرده و خواب آسوده‌ای را برایتان فراهم خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

اگر چه هر تشکی مزایا و معایب خود را دارد اما در نهایت انتخاب تولید کننده و برندی که محصولاتی استاندارد و با کیفیت را ارائه می‌دهد بسیار اهمیت دارد. تولید کننده خوب با به‌کارگیری روش‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته می‌تواند معایب یک تشک را به حداقل برساند. پس اگر تصمیم به خرید تشک از نوع مموری فوم را دارید در انتخاب تولید کننده دقت کنید تا تشکی را خریداری کنید که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد.

خوشحال می‌شویم نظر شما را بدانیم

نوشتن دیدگاه

تشک زست
Logo
Register New Account
مقایسه محصولات
  • Total (0)
مقایسه